Цікаве

Ментальна арифметика чи Соробан

Ментальна арифметика

Яке, насправді, значення цього мало кому відомого поняття? Насамперед, важливо зрозуміти, що це проста транслітерація англійського словосполучення mental arithmetic, яка в дослівному перекладі означає «усний рахунок». Не існує інших інтерпретацій. Проте термін прижився в нашому лексіконі.

mentalnaya-arifmetika2

Що таке ментальна арифметика?

Спочатку давайте розберемося з особливостями головного мозку людини з точки зору класичної теорії (не виключено, що існують ще й інші думки на цю тему). Мозок має дві півкулі: ліва – точна, конкретна, і права – образна. Точна півкуля запам’ятовує інформацію буквально, але довго і з зусиллями. Наприклад, коли ми вчимо вірш – слово за словом складаємо в скарбничку лівої півкулі, де вони будуть зберігатися деякий час, поки не випадуть з нашої пам’яті.

mentalnaya-arifmetika3

Образна права півкуля швидко запам’ятовує інформацію, але ігнорує деталі. Так, краса побаченого осіннього дерева постає перед вами в уяві, але згадати кількість листків на ньому не реально. А цей образ фіксується в пам’яті миттєво. Прийнято вважати, що образна півкуля здатна бачити одночасно від 5 до 7 деталей. Щоб перевірити цей факт, можна провести простий експеримент: кинути на стіл кілька монет. Права півкуля «віддрукує» точну кількість монет без перерахунку.

Традиційна арифметика заснована на зазубрених ще в школі правилах. Щоб опанувати усний рахунок, дітям доводиться вивчити таблицю множення, додавання. В процесі розв’язування прикладу 5+2=7 відповідь сама виринає з пам’яті. Такі завдання для лівої півкулі корисні лише почасти і лише для учнів молодших класів. Між іншим, Енштейн з арифметикою не дуже дружив…

mentalnaya-arifmetika

Що стосується ментальної арифметики. Діти, опанувавши навички роботи з японськими рахівницями соробан (абак), навчаються візуалізувати їх в уяві і надалі всі підрахунки здійснюють, пересуваючи кісточки на уявному рахунковому інструменті. Пам’ятаєте, що права півкуля помічає 5-7 предметів? Так от, на рахівницях соробан розряд числа задають 5 кісточок. Це означає, що навіть дитина з самими посередніми здібностями може розгледіти образною півкулею задане число. В основі ментальної арифметики – візуалізація і перетворення образів. Швидкість формування в головному мозку нейронних зв’язків залежить від того, як часто мозку доведеться виконувати подібні вправи. Здібності, зорова пам’ять у дітей, що опанували методику, набагато більш розвинені, ніж у їх однолітків, тому вони демонструють кращі результати у шкільному навчанні.

З першого погляду все зрозуміло і просто. Залишилося тільки з’ясувати, як переключитися з реальних на уявні рахівниці. І тут починається найцікавіше.

Що дає традиційна арифметика? За останні кілька десятків років методика навчання не зазнала навіть найменших змін: від дитини вимагається досконале вивчення всієї теорії. Постійно вчити і практикуватися, додавати і віднімати випадково обрані числа. І, можливо, через довгі місяці, роки наполегливих занять вийде досягти тих успіхів, що демонструють по телевізору інші школярі (спеціально знайдені для цієї мети кращі учні). А як же! Вийде!

Методика Соробан ™ виникла в 2013 році. В якості імені ми взяли назву японських рахівниць соробан. Як ви вважаєте, наскільки важлива методика навчання? Можливо крапки над «i» допоможе розставити відповідь на інше питання. На вивчення англійської мови в звичайній середній школі відводиться 9 років, а в мовній – максимум 2 роки. Мета навчання однакова, мова – одна і та ж. Так чому випускники середньої школи не говорять англійською і слабо знають предмет, а після профільної школи володіють ним на 100%? Тому що різні МЕТОДИКИ! І вчителі. Запропонуйте вихователю з популярного дитячого розвиваючого центру навчати дітей, використовуючи передову методику. Передбачити результат подібного експерименту нескладно. Чуда не станеться.

mentalnaya-arifmetika4

Ефективність ментальної арифметики 25% для Школи усного рахунку Соробан виявилася неприйнятною. Які корективи ми внесли?

  1. Ми порахували, що дітям ні до чого цілий рік присвячувати вивченню теорії. Вони не можуть терпляче чекати змін на краще. Їм потрібно відразу відчути, що їх старання не марні, що вони обов’язково приводять до успіху. Як же бути? А що як перебудувати програму навчання таким чином, щоб діти могли практикуватися з перших днів занять? Щоб отримати результат, потрібно було підготувати спеціальні арифметичні задачки. Завдяки комп’ютерним технологіям, це зовсім не є проблемою. Так ми першими у світі створили унікальний комп’ютерний тренажер.
  2. Діти – не машини. Їх не можна запрограмувати. Тільки живий інтерес спонукає дитину на пізнавальні подвиги. Добре, діти, ми придумали для вас веселу гру «Дід Соробан», в якій вам потрібно годувати діда суші. Правда, цікаво?
  3. Успіх Школи залежить не від того, наскільки активно продається франшиза. Доводиться стикатися навіть з таким парадоксальним явищем, як відсутність навчальних класів (їх ВЗАГАЛІ НЕМАЄ) у організацій, що реалізують франшизи. Окрім продажу бренду, вони взагалі не уявляють, як використовувати методику по відношенню до дітей. Як бути батькам, що відвели дитину в таку горе-школу? Грати в благодійність, заохочуючи «молодий бізнес» або продовжувати водити малюка на заняття, керуючись власними амбіціями? Прагнення дати своїй дитині найкраще в даному випадку дуже відносно, оскільки забезпечення блага дітей – це природний закон збереження виду.

Отже, досягнення школи – це успіх її вихованців. Їх перемоги. А високі результати є наслідком домашніх тренувань по 15 хвилин кожного дня.

Уявіть тепер, як втомлена після роботи мама прийшла додому, заглянула в електронну скриньку і побачила там лист такого змісту: «Відзначаємо друга – брата 6 без повтору на двозначних 10 дій 1.5 секунди»… Так, ми дійсно застосовували практику розсилання подібних листів батькам на початковому етапі роботи (у 2013-2014 рр..) Смугу перешкод долали лише найрішучіші. І так не могло довго тривати. Тому ми створили програму, у якій тренери Шкіл можуть контролювати виконання учнями домашніх завдань. Тепер, щоб приступити до тренування, потрібно просто клікнути на екрані комп’ютера «завантажити завдання». Результат впровадження програми перевершив усі наші очікування. Замість 15% підвищення ефективності, методика стала продуктивніше на цілих 85%. Успіхи всіх дітей без винятку стали не хорошими, не відмінними, а просто космічними.

mentalnaya-arifmetika1

Тепер трохи про популярні домисли щодо ментальної арифметики в цілому і методики Соробан ™ зокрема:

  1. Історія Соробан нараховує 2000 років. Чудово! Значить, рахівниці абак, на основі яких побудована методика, з’явилися в Японії лише в 17 столітті, а метод навчання зародився ще до Різдва Христового? Щось тут не так…
  2. Рівень розвитку розумових здібностей дитини залежить від кількості закладених у нього теоретичних знань (більше – краще). Дійсно, японці, користуючись рахівницями, могли брати інтеграли по контуру, розв’язувати надскладні технічні завдання. Але наша мета – дати дитині такі знання, які вона зможе використовувати в житті, адже навіть найкорисніша теоретична інформація не має цінності, якщо не знати, як правильно нею користуватися. Подібно рекламі – коли продавець з ентузіазмом описує всі, навіть самі незначні можливості фотокамери, це виглядає так, немов він просту «мильницю» видає за 200-мегапіксельну апаратуру. Скільки не рекламуй дешевий товар, а завдяки дзеркальній камері з 18 ефективними мегапікселями, знімки все одно виходять якісніше і красивіше.
  3. Рахівниці соробан і все, що має до них відношення – це, по суті, і є методика Соробан ™. Ні про яку методикою з такою назвою до 2013 року ніхто навіть не чув. Якщо ввести слово «соробан» у Word, ви побачите, що документ вважає його помилковим. У нас не виникло жодних зволікань у процесі реєстрації торгової марки з назвою «Соробан». Чому так? Причина проста – усі, хто використовував методику до нас, називали її ментальної арифметикою. І тільки ми вперше назвали метод навчання усному рахунку і свою Школу Соробан. Між іншим, вона з таким же успіхом могла отримати ім’я «Анзан» (так в Японії називаються змагання з усного рахунку). Винятковий успіх Школи Соробан (говорячи про успіх, ми маємо на увазі приголомшливі досягнення дітей) став причиною того, що інші школи, розвиваючі центри та інші навчальні заклади, що застосовують методику ментальної арифметики, замість власного бренду стали використовувати наше ім’я Соробан ™. Були випадки навіть некоректного присвоєння собі наших досягнень – відеоролики з результатами наших учнів видавали за свої, просто заретушувавши логотип Соробан ™. Нас спіткала та ж доля, що у свій час компанію «Xerox». Сьогодні зробити копію документа всі називають «відксерити», «відксерокопіювати», незважаючи на те, що копіювальний апарат називається «Conica» або «Сепоп». Насправді і «запорожець» і «мерседес» мають свого споживача. Важливо не платити за перший стільки, скільки коштує другий. І тим більше не можна, купуючи ЗАЗ за ціною мерседеса, дивуватися високим витратам палива і поганій якості їзди (якщо, звичайно, машина взагалі поїде). Так само не треба робити висновок, що методика Соробан не працює, якщо ви довірили навчання своєї дитини школі, що не має до нас ніякого відношення, а просто використовує наше ім’я. Як ми вже говорили раніше, ефективною вона буде лише у 3 випадках з 4 (тобто для 25% дітей).

Опублікувати коментар

Вартість навчання в Дніпрі 1100900 грн.
АКЦІЯ Приведи друга і отримай знижку 10% за кожного на 2016/2017 навч.рік У вас двоє дітей? Вартість навчання 2-ї дитини -30% Вартість навчання 3-го дитини -40%
Якщо протягом першого місяця наш курс Вам не підійде, ми повернемо Вам гроші.