Серед усіх розвивальних програм, шкільна програма "Росток" - одна з найцікавіших і нестандартних, спрямованих на такий розвиток особистості дитини, який би дозволив їй самостійно здобувати знання.
[caption id="attachment_1336" align="alignright" width="300"]
Соробан - основа обучения в школе.[/caption]
Адже школа зараз відповідає на питання, які учні не задають. Стандартні програми вимагають слухняного виконавця й слухача, при цьому не дають гарантії того, що знання будуть повними, міцними та необхідними для всіх без винятку. Основне завдання програми "Росток" і полягає не просто в передачі учням набору готових знань, а у такому розвитку особистості дитини, яке дозволяло б їй самостійно їх здобувати.
"Росток" - означає зростання, розвиток.
Основна ідея - створення умов поетапного розширення системи зв''язків у мозку дитини, в яких розкривається створення передумов для розширення його досвіду, реалізації власних потреб та інтересів.
"Росток" - це можливість самостійно відкривати нові знання, спадкоємність між усіма ступенями навчання. Формування єдиної картини світу, можливість просування кожної дитини своїм темпом, орієнтація на творче начало, розвиток варіативності мислення. Дітям пропонується багато і різного, а кожен малюк засвоює стільки, скільки він може, і саме те, що йому більш приємно й цікаво. Звідси впевненість у власних силах.
З досвіду роботи найважче непідготовленій дитині доводиться відкривати "вікно математики". Математика, яку викладають за цією системою, вельми відрізняється від класичного шкільного предмета. Основна мета курсу - комплексний розвиток особистості учня на основі створення цікавої змістовної системи математичних понять, навчання побудові, дослідженню та застосуванню математичних моделей світу, який їх оточує. Формування спеціальних умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті.
І математика тут - це матеріал, на якому тренується здатність дітей до творчості, до пошуку, до спілкування. Алгоритми розв''язання задач переноситься на рішення будь-яких завдань і питань. Нові математичні поняття й відносини не даються в готовому вигляді. Діти "відкривають" їх у процесі дослідницької діяльності, в пошуку найбільш раціональних і нестандартних способів вирішення поставлених завдань. Орієнтація в цій великій масі інформації, вміння швидко реагувати на нове, відбір цікавого, необхідного, запам''ятовування на більш високому, якісному рівні й таке ж використання цього багажу - ось основні вимоги програми "Росток".
Звідси випливає - щоб дитині було легко вчитися за цією програмою, її мозок повинен сприймати інформацію швидко, вміло розкладати її по поличках, фільтруючи потрібне й важливе. Для цього сьогодні батьки намагаються відвести дітей на підготовку перед школою. Мозок дитини - наче губка, яка неймовірно швидко вбирає будь-яку інформацію.
Немає дітей, не здатних вчитися, є діти, яких не навчили цього.
Існує багато методик, які спрямовані на навчання дитини шкільних мудрувань. І коли обираєш, важливо розуміти, що основою будь-якої методики має стати підготовка мозку до основних шкільних знань і прищеплення дитині любові до пізнавального процесу.
Класична «Підготовка до школи» у різноманітних центрах, садах і курсах, побудована на оволодінні дитиною навичками письма, читання й математики з логікою. Дітей цілеспрямовано вчать цифрам, буквам, розвивають логіку. Процес йде однобоко, частина важливих навичок, особливо тих, які притаманні правій півкулі, залишаються забутими. Тому, навіть здавалося, найпідготовленішій дитині, часто дуже важко в першому класі навчатися за програмою «Росток». Адже з перших кроків, програма вимагає вміння та навичок, які вже мають бути розвинені у 7-8 річної дитини. Це і концентрація уваги, і аналіз, і синтез інформації, і ірраціональний підхід до пошуку матеріалу й багато іншого.
Тому важливо, щоб дитина, приступаючи до оволодіння матеріалом за даною програмою, вже отримала необхідну базову підготовку з оволодіння обчислювальними навичками, навичками запам''ятовування, швидкістю сприйняття, нестандартного мислення, потужної пам''яті, розвиненою логікою, фокусування й концентрації, яку повною мірою забезпечить методика Соробан.
Сьогодні заняття в Школі усного рахунку Соробан - ключ до успіху в роботі за програмою "Росток".
Саме ця, перевірена часом і японськими традиціями методика, синхронно розвиває мозок дитини, сприяє формуванню міцного фундаменту для подальших знань і умінь.
Завдання методики Соробан - розвинути обидві півкулі мозку дитини. Відбувається це в процесі навчання усному рахунку.
З перших уроків дитина вчиться рахувати на рахівницях «соробан» з подальшим перенесенням її до уяви. У процесі виконання арифметичних дій в уяві, в мозку активізуються обидві півкулі, зміцнюється зв''язок між ними, запускається механізм створення нейронних зв''язків, які є основою інтелектуального розвитку. У процесі навчання діти задіють обидві руки, що в свою чергу, є відмінним стимулятором різних ділянок півкуль мозку.
Навчання дітей за методикою «Соробан» - це активний стимулятор розвитку інтелектуальних і розумових здібностей дитини, що є міцним фундаментом і хорошою основою для будь-якого подальшого навчання. Важливо те, що зі ста дітей, девяносто девять в подальшому навчанні в школі показують відмінні результати в будь-яких напрямках, чи то навчання за методикою «Росток», чи за будь-якими іншими інноваційними програмами. Це підтверджено й тим, що усний рахунок на рахівницях у Японії починають вчити раніше інших предметів, і підтверджено результатами наших більше 2 тисяч учнів. І з однаковою успішністю у нас навчаються всі діти. Результати навчання вражають:
-у дітей поліпшується успішність,
-розвивається мислення та уява,
-збільшується концентрація уваги,
-поліпшується пам''ять,
-виявляються нові можливості та багато іншого.
Школа усного рахунку Соробан - твердий фундамент успішного навчання та основа розумового розвитку дитини.