Як пояснити бажання маленьких дітей знати про «все на світі», досліджувати, шукати, запитувати? Завдяки уродженій цікавості малюки знайомляться зі своїм тілом, з навколишнім середовищем, вчаться розрізняти предмети й обличчя людей, спостерігати, розуміти походження звуків, свої відчуття. Семюель Джонсон (англійська літературний критик 18 століття) називав цікавість «одною з найбільш непорушних і очевидних властивостей потужного інтелекту». Але у медалі є й інший бік: саме цікавість стимулює розвиток пізнавальних здібностей у дітей, що безпосередньо впливає на їх інтелектуальне зростання.
Часто дорослі, втомившись від роботи, повсякденних побутових турбот, на незліченні питання малюків відповідають з роздратуванням. Ми перестаємо помічати, який дивний світ навколо. А ось діти тільки починають його осягати, із захопленням сприймають все нове, намагаються зрозуміти суть навколишніх предметів. Останні дослідження в галузі дитячої психології й нейрофізіології, спрямовані на вивчення особливостей раннього розвитку дітей, підтвердили необхідність плекати цікавість у своїх малюків.
Підтримуємо вогник дитячої допитливості
Є певне коло причин та їх наслідків. Дитині для задоволення цікавості необхідна фізична активність, яка, у свою чергу, відкриває перед маленьким дослідником все більше нових невідомих речей і явищ. Так утворюється нове коло інтересу до пізнання. І в усьому цьому вирі відбувається активне формування у дітей світогляду, розумових здібностей.
Якщо в ранньому віці всіляко підтримувати й задовольняти безмежну дитячу цікавість, тоді в майбутньому вона перетвориться в невгамовну пристрасть до пізнання. Більш надійного помічника в навчанні й не вигадаєш.
Для малюків найкорисніший вид фізичної активності - гра. Тому, дорогі батьки, беремо улюблені іграшки ваших діток, вигадуємо нехитрий сценарій і починаємо грати. Опрацьовувати деталі не потрібно - дитяча уява впорається з цим і без вашої участі. Головна умова: перед дитиною потрібно ставити конкретну задачу. А розв''язати цю проблему якнайкраще допоможе цікавість.
Розвитку гнучкого допитливого розуму у дитини сприяють:
- батьківська підтримка прагнення досліджувати навколишній світ;
- заохочення питань;
- мотивація до самостійного пошуку відповідей;
- навчання спостережливості й концентрації уваги.
Ще один потужний стимулятор пізнавального інтересу - програма навчання дітей усного рахунку за унікальною японської методикою «Соробан». Вона розвиває гнучкість розуму, сприяє формуванню цілісної особистості, для якої навчання - найзахоплююче заняття. Набуті навички допомагають малюку в пошуку відповідей на прості питання, а потім і в рішенні складних життєвих завдань.